فریم ۷۸: از سینمای نوآر تا بهینه فیلم های سیاه و سفید قرن بیست و یکم

مقالات مرتبطفریم ۷۷: از بهترین ویلن های تاریخ تا دوست داشتنی ترین تقابل های آنتاگونیست و پروتاگونیست داخل فیلم های جنایی

جدیدترین اپیزود برنامه ی سینمایی «فریم» به بررسی مولفه های سینمای نوآر خاص دارد؛ از اینکه ژانر نوآر چگونه به وجود آمد و اصلا نوآر به چه معنا است محزون تا گفتگو درباره ی اینکه یک فیلم باید چه عناصری داشته باشد که شایان قسمت قسمت کردن بندی به عنوان یک فیلم نوآر باشد. از مرورِ شاخص ترین فیلم های نوآرِ کتاب سینما گرفته تا مصاحبت درباره ی اینکه ژانر نوآر چگونه بوسیله حیاتِ خودش تو سینمای مُدرن دنباله پیدا کرد و نسخه ی امروزی ترِ آن یعنی نئونوآر چگونه به بود آمد. اینک که حرف از فیلم های نوآر است و یکی از مولفه های این سینما غم سیاه و سفیدبودنشان است، غرض گرفتیم تا تاپ فایو این هفته را به فدایی از بهترین فیلم های سیاه و سفیدِ هزاره ی سوم اختصاص بدهیم. آیتم دانش سینما، به تشریح زاویای دوربین و اینکه کارگردان از هرکدام از آن ها برای نقل مکان کردن چه پیامی بوسیله بیننده استفاده می درنگ مربوط می شود و درنهایت، مهم ترین اتفاقاتِ سینما و تلویزیون درون قضیه هفته ی گذشته را مرور می کنیم:

دانلود ویدیو از آپارات