چطور میز فرمان مرتبی داشته باشیم؟

می گویند یک میز نیکو بدوی قدم بخاطر داشتن یک ذهن آرام است. اگر شما هم برای ایفا کارهایتان داخل نگرش فرمان دچار مشکل شده اید، نگاهی به پرگیر تان بیندازید. آیا فضای کارتان به هم ریخته است؟

طبق تحقیقی که در مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ساختن معنوی نامطبوع، می تواند در تمرکز و پردازش اطلاعات شما نیز اختلال ایجاد کند. تا زمانی که جهت و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، کاری ساده و بنیانی نمدار از آن باارزش به حساب می آید. با این ۲۰ روش ساده اول کنید تا میزی منظم داشته باشید و خیلی زود از فضای باز، حافظه آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم تو عمر و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای کیف های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم ریختگی با تمرکز شما درون تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و احساس لواط می شود. بوسیله عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. اما گاهی که به چنین به هم ریختگی نگاه می کنید، مرتب کردن آن نیز غیرممکن بوسیله نظر می رسد. خوشبختانه، برضد چیزی که تو نگاه ابتدا به چشم می آید، با قاعده کردن و حفظ کردن نظم میز، کار تاب فرسایی نیست. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خود چیزهایی بوسیله محل حکم می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای شلوغ کردن میزتان با کیف دستی، کیف پول، موبایل یا کلیدهایتان، نگرش خاصی را برای این وسایل ضروری (که معمولا عزب باعث بی نظمی هستند) در نظر بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را خارج از دید قرار دهید تا حواس تان طی کار اندک پرت شود. ۲. کامپیوترتان را تیمار مرتب کنید

شاید میز کارتان کاملا باثبات و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که به ساده گرایی فرع دارند) سختگیری را مفتخر کند، ولی صفحه کامپیوترتان انباشته از فایل ها و اسناد گروه بندی نشده و داخل درون داخل باشد. پس باید حواس تان به این مقدر شدن هم باشد. به هم ریختگی های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که بوسیله تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی استعمال را از دسکتاپ تان پاک کنید. بخاطر فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا ورق نمایش تان سهل و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید

احتمالا نیازی بوسیله گزارش دادن نباشد، اما اگر می خواهید میزتان را با قاعده کنید، باید پاکسازی انجام دهید. سراغ تک تک وسایل روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا بوسیله این دستگاه احتیاج دارید خواه نه. وسایل موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی بیرون بر رستورانی که به لطافت تعطیل شده اصلا جزو وسایل ضروری نخواهد بود. این کار را به نحو احسن انجام دهید و بوسیله زودی شاهد تغییرات مثبت و دهش روی میز کارتان خواهید بود. ۴. میزتان را روزانه تمیز کنید

تو سرانجام روز و پیش از ترک محل کار، زمانی را به تمیز کردن میزتان ویژه دهید. با انجام این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و صبح روز سپس با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کاری را بوسیله طالع انجام دهید

شاید فکر کنید که در انجام چند حکم همزمان (multitasking) کاردان هستید، ولی ذات فرمان این است که فرضیهٔ ارتکاب چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. به جای تقلا کردن و شکست خوردن، تمرکزتان را روی یک کار بگذارید. بخاطر کمینه کردن هرچه بیشتر بی نظمی، رخصت دهید عزب همان کاری که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را به خودش خاص دهد و هر چیز دیگری را پیاده شدن بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را شلوغ کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن حاجت ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به رخ PDF ذخیره کنید. حالا خیلی راحت می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، بوسیله استراحت پیدا کنید. حتی مدارکی را بی قراری که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج دارید، اسکن کنید، اما بوسیله ظهر فضای بایگانی در محل کارتان برای آنها باشید؛ چرا که احتمالا به ندرت به آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از جهیز Two-Tray استفاده کنید

به جای راحتی اعطا کردن کوهی از کاغذها در اطراف میز، از سیستم Two-Tray (دو سینی یا دو صندوق) برای نظم دهی به کاغذهایتان استعمال کنید. یک سینی را مخصوص کاغذهای جدید که هنوز باید روی آنها کار کنید در نظر بگیرید. سینی دیگر را برای کاغذهایی که مطالعه شده اند و باید دسته بندی یا بوسیله جای دیگری نقل مکان شوند، در دید بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر انجام دهید

یک ضابطه بخاطر جلوگیری از بوسیله تعویق انداختن کارها این است که اگر مفید کمتر از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را انجام دهید. به همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به آخر رسانید، بلافاصله آن را ادا دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به اختتام برسانید تا هم از دید فیزیکی و هم روانی، جنین آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مواجب تان را ادا دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز حکم خاموش لطافت خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید

مجاهدت کنید بیشتر از تقویم دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان سر کنید، ناچیز به استعمال از کاغذ مطلب های چسب دار حاجت خواهید داشت و در نتیجه میز حکم خلوت تری داخل انتظارتان خواهد وجود. ۱۰. یک دفترچه مطلب تدارک کنید

در واقعیت، شاید همه چیز را نتوان بوسیله تلفن همراه نقل مکان کرد. بنابراین بهتر است یک پیش نویس یادداشت تهیه کنید و فداکار یادآوری ها و شماره ها را تو آن یادداشت کنید. شاید تکثیر کردن یک وسیلهٔ جدید به میز کارتان پهلو خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، اما این دفترچه می تواند همهٔ ایده ها و داده ها اساسی را به صورت یکپارچه داخل آورد تا از خلق بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. قسمت قسمت کردن بندی پهلو اساس عظمت

بهترین ضابطه برای دسته بندی، مد دیدن قرار اعطا کردن وقار اسباب است. وقتی می خواهید اسباب روی میزتان را دسته بندی کنید، از خودتان بپرسید که به هر وسیله چقدر نیاز خواهید داشت. اگر آن وسیله مصرف زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از وسایل ضروری تان قرار دهید. ۱۲. یک سطل زباله تدارک کنید

درون معاشرت یا والا میزتان یک سطل زباله فراغت دهید. این سطل قرار است دوست خوب جدیدتان باشد. بلافاصله پس از اینکه چیزی روی میزتان راحتی گرفت که به آن نیازی نداشتید، آن را درون سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این فقره قاعده خواهید کرد و تقریبا همیشه این فقره را انجام خواهید رحم. بخاطر نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ مخصوص بازیافت کوچک نیز تهیه کنید تا موقت کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به خوبی استفاده کنید تا میز امر با قاعده و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید عظمت دادن بوسیله سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی تنها بوسیله وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر خواه پشت میز استراحت می گیرند همچنین می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. بخاطر کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با بست کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. وسایل الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی ازاله که مودم اینترنت را روی میزتان قرار دهید و چشمک زدن چراغ هایش را سیاحت کنید. ابزار این چنینی را زیر میز یا در یک کشو صبر دهید تا میز کار دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که کاربرد نمی کنید، دور بیندازید

با مداد کشیدن و خودکارهای روی میزتان می توانند خیلی میسر روی اندوه تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که بیش از یک سال از خشک شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. سعی کنید بیش از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این کار نه تنها سبب کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت بوسیله مذهب دادن اسباب تان به همکارتان که هیچ نفس وسایل کیش گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی رفتار نخواهید کرد. ۱۶. یک ایستگاه شارژ بسازید

داخل یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید وجود یکی از کشوهای میزتان را به محلی برای فراغت دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که یومیه با خود حمل می کنید، دگرگونی کنید. اما اگر این فرمان امکان پذیر نیست، یک رله شارژ متعاقب مانیتورتان سفت کنید و این وسایل را خارج از دید (و خارج از حافظه تان) قرار دهید. ۱۷. میزتان را بخش بندی کنید

به احتمال زیاد، بیشتر زمان تو نگرش کارتان را در حال استفاده از کامپیوتر هستید، اما بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری نیز در نظر بگیرید. مثلا می توانید به جای بهم خورده کردن محیط پیرامون کامپیوترتان و ساختن بی نظمی، میز را جزء بندی کنید و برای مثال در یک بخش کتاب بخوانید، به مطالعه پروژه هایتان بپردازید و یا فهرست کارهای یومیه خود را مرور کنید. ۱۸. کاغذها را روزانه دسته بندی کنید

در انتها روز، کامل کاغذهایتان را خیلی کندرو مرور کنید. پیش از بیرون شدن از محل کار، کاغذهایتان را بررسی کنید و هر کدام که نیاز به اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، فرمان لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که تو ابتدا بسیار سخت بوسیله نظر می رسد، ولی به نرم کردن زمان، در کم از ۵ دقیقه قادر خواهید وجود این امر را اجرا دهید و عادت جدید برای حفظ نظم میزتان را درون خود به وجود آورید. ۱۹. وسایل اداری را دور نگه دارید

چنانچه از ست رومیزی بخاطر محافظت وسایل اداری استفاده می کنید، معارفه قباحت برایتان داریم؛ تا اینکه در این طور حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر ممکن است، درون یکی از کشوهای میز جایی برای استراحت دادن وسایل اداری، به خصوص آن هایی که کمتر استفاده می شوند، درون رویت بگیرید. ترتیب دهنده های کشو راه متجاوز مناسبی برای مرتب کردن و فاحش کردن آسان تیز اسباب هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری اساسی انجام دهید

هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. افزار اداری که از جایشان بیرون شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند خواه فایل های تو کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه در طول هفته این کار را بیشتر انجام دهید، زمان کمتری صرف آن خواهید کرد.

دید شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با اجرا این کارها می توان میز فقره مرتبی داشت؟ خوشدل می شویم روش هایی را که برای حفظ تزیین میز کارتان به کار می برید، با ما درون میان بگذارید.

کاربردی ترین متاع نظم دهنده منزل را بشناسید. در ادامه بخوانید: مسرور بودن در محیط فقره با ۳۳ نکته انگیزه حصه

کتاب الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده ثمر