چطور تعطیلات خویشتن را عاری استرس کارگر سپری کنیم؟

از «فرسودگی شغلی»، چیزی شنیده اید؟ داخل ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی، اقدام به معرفی رسمی سندرم «فرسودگی شغلی» به نشانی تخلیهٔ کارمایه درون جای پا کارِ زیاد کرد. استرس شغلی مداوم می تواند باعث تخلیه انرژی شود. این تخلیهٔ انرژی خویشتن را به شکل خستگی و منفی نگری نشان خواهد داد. در این طور شرایطی، سفرکردن یکی از گزینه هایی است که به ذهن همه می رسد. ولی دشوار اینجاست که دورشدن از محیط امر لزوما باعث کاهش استرس نمی شود. پس چطور می توان تعطیلات را بدون استرس و فرسودگی شغلی سپری کرد؟

حتما بخوانید:چرا سپس از گذراندن تعطیلات باز هم احساس خستگی می کنیم؟به گروه تان کمک کنید تعطیلات مرحمت را پشت روال بگذارندکاهش استرس شغلی با استفاده از مقیاس کنترل–تقاضای استرس مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش استرس طرز کار داخل تعطیلات غم رهایتان نمی کند؟

سندیکا فصیح شناسی آمریکا (APA) داخل سال ۲۰۱۸، نظرسنجی و پژوهشی انجام انصاف که خلال آن مشخص شد حدود ۲۱ درصد از آمریکایی ها درون زمان تعطیلات و مرخصی غصه دستخوش استرس کاری هستند و ۲۸ درصد در این دوران، حتی بیشتر از اوقات کاری عادی مشغول به فعالیت و کار بوده اند. این طور چیزی، پیامدهای قابل توجه زیادی خواهد داشت.

کارکردن درون اوقات صبر و تعطیلات روی روابط افراد اثرات نامطلوب می گذارد و باعث می شود که ابداع وخوی شان تحول نرم و زندگی در لحظه و زمان حال را از دست بدهند. این نکات از یافته های استیناف های علمی هستند. نبود مرزی هویدا میان زمان فرمان و صبر برای سلامتی بسیار زیان بار است.

بخاطر اینکه نیروهای فرمان داخل زمان تعطیلات از لمحه خود نهایت لذت و بهره را ببرند، کارفرمایان باید در طول این دوران، آنها را آسوده بگذارند. فرقی نمی یواش که موضع تان تو محل حکم چگونه است و چه می کنید؛ راهبردهای پیشنهادی که درون دنباله می آید، بوسیله آسایش تان در تعطیلات و دورشدن از فرسودگی شغلی کمک خواهد کرد. ۱. پیش از تعطیلات، کارهایتان را سروسامان بدهید

پیش از اینکه به سیر تکاملی بروید یا به نعوظ کلی وارد تعطیلات شوید، باید کامل مشکلات احتمالی داخل نبودتان را پیش بینی کنید. سناریوهایی بخاطر آینده داخل نظر داشته باشید و آنها را در اختیار محل کارتان قرار بدهید تا در نبودتان، از ایده ها و اسلوب کارهایتان استفاده شود و اخلالی در کارتان پیش نیاید.

اصول و قاب کار را پیش از رفتن با همکاران تان دوره کنید و با پیش بینی مشکلات محتمل و ارائهٔ راهکار بخاطر آن ها، تعطیلات خود را بدون نگرانی سپری کنید.

برای خودتان حریم و حد فاحش کنید تا همه بدانند که میزان دسترسی شان بوسیله شما در زمان مرخصی چقدر خواهد بود. مثلا اذن ندهید که رئیس و همکاران هر زمان که خواستند با شما تماس بگیرند و مزاحم تان شوند. ۲. مدام نگران پیام های طرز کار نباشید

مغز ما نسبت بوسیله فناوری، رفتارهای بسیار عجیبی دارد. مثلا مدام مانوس داریم که دستگاه های دیجیتالی مان را مطالعه کنیم و ببینیم پیامی متاخر داریم یا خیر. پژوهش های انواع نشان می دهد که هر فرد عادی، به طور متوسط حدود ۲۶۱۷ مرتبه، تلفن همراه هوشمندش را لمس می کند و در دستور کار های آن چرخی می زند.

۱۰ درصد طرف دارانِ منتظر دنیای دیجیتال بی آرامی تو طی ۲۴ روزگار شبانه روز حدود ۵۴۲۷ مرتبه، تلفن همراه خود را وارسی و پیام هایش را ضربت می کنند. این طور رفتارهایی نشان می دهد که رفتن بوسیله سفر و تعطیلات بی آرامی جلوگیری کننده از سَرزدن مداوم به گوشی همراه نمی شود. فکرِ اینکه شاید هر لمحه پیامی از محل کار برسد، آزاردهنده تر از خویشتن پیام است

در واقع، آنچه تو کشش تعطیلات و مرخصی ها، افراد را آزار می دهد و باعث می شود همچنان مافوق فشار و استرس قرار بگیرند، پیام هایی نیست که مرتبا از لفظ محل کار برایشان ارسال می شود؛ بلکه، این تفکر که شاید هر حین پیامی از سوی کار برایشان ارسال شود، آرامش آن ها را سلب می یواش و باعث می شود که مدام گوشی خویشتن را چک کنند. این فکر زیاد انقلابی خیس از برهم خوردن آرامش تو تعطیلات با پیام های واقعی است.

با معاینه مدام پیام هایی که در گوشی تلفن همراه خود دارید، نگرانی دست از سرتان برنمی دارد و عایق از دورشدن از فضای کار و تمدد اعصاب می شود. در واقع، با سرزدن به گوشی، از محیط کارتان فاصله نمی گیرید و این استرس آور است. برای اینکه به خوبی صبر کنید، باید از فضا کار دور شوید و به آن فکر کردن اندوه نکنید. ولی اگر قرار باشد، حافظه تان در محل کار مکان بماند و مدام از سوی همکاران و اداره، پیام شهود کنید، دیگر کارمایه و زمانی برای استراحت کردن همیشگی نخواهد ماند.

هرکس طرز ویژهٔ خویشتن را برای دورشدن از فضای کار و قرار در رویت می گیرد. مثلا فدایی افراد ترجیح می دهند که تلفن همراه شان را داخل تعطیلات به طاسی کنار بگذارند. برخی روزی یک بار به سراغ ایمیل ها می جریان و افرادی هم هستند که نیمه ساعت را از روز به وارسی پیام ها ویژه می دهند و سپس بستگی شان را با تلفن و کار و… پیمانه می کنند.

مدیریت پیام ها کاملا دلخواه ای است. مثلا برخی افراد ترجیح می دهند که بوسیله هیچ تماسی پاسخ ندهند یا فقط تو ساعت هایی محدود به اینترنت دسترسی داشته باشند. تو هر حال، باید کاری کنید که داخل کشش تعطیلات دچار تشویش های کار کننده نباشید. ۳. تا جایی که مقدور است به فطرت و فضای باز بروید

طبیعت، قدرتی شگفت انگیز در آرامش اندکی و کاهش تنش ها دارد. به اختصاص اگر در طول روز و داخل هوا حکم ناگزیر هستید مدام پشت میز و درون ساختمان باشید، عدول کردن بوسیله دل طبیعت، استرس هایتان را تا قطع زیادی از بین خواهد برد. مقاله ای که درون سال ۲۰۱۴ تو مجلهٔ پیشگامان روان شناسی (Frontiers in Psychology) منتشر شد، نشان قسط میان احساس رضایت از زندگی، شادابی و مثبت اندیشی و رفتن به طبیعت، وفاق ای قائم حیات دارد.

پس روبیدن بوسیله بیرونی طبیعت، مبنا های ابراز احساسات مطلوب و مثبت را درون افراد فراهم می کند. این احساسات خوب درون افرادی که به خلقت می روند، بیشتر از کسانی است که با طبیعت بیگانه اند و بیشتر درون فضاهای داخلی و خانه ها به سر می برند. اتحادیه قلب آمریکا هم گذراندن اوقاتی در طبیعت را بخاطر کاهش استرس ، کاهش بیم و بهبود کلی روح و رسا وصیت می کند.

پس وقتی درون تعطیلات بوسیله قانون می برید بوسیله طبیعت بروید؛ بوی آب غرق کردن خواه چمن ها و آسمان آبی را احساس کنید؛ در طبیعت غرق شوید و خویشتن را از تلفن های هوشمند و ارتباطات با دنیای مدرن و خشن دور کنید. باید برای تمدد اعصاب، نهایت استفاده را از آرامش سرشت ببرید. ۴. باید بدانید که بهینه شیوهٔ استراحت چیست

پژوهش ها علامت می دهد که نیکوترین شیوهٔ استراحت، شیوه ای است که به فرد معاون می کند از انواع استرس رهایی بیابد و با کارمایه بوسیله فرمان و زندگی معمول خود بازگردد. چنین چیزی کاملا بدیهی است؛ اما نکته ای داخل اینجا بود دارد که باید به آن دقت کنید. بهترین شیوهٔ استراحت، قانونی طاسی ندارد و هرکس بوسیله قاعده ای، انرژی های از دست رفته اش را بازمی یابد.

مثلا برخی افراد دوست دارند با یوگا یا پیاده روی طولانی بوسیله آرامش برسند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند از ورزش ها و فتنه های شدیدتر با مقیاس تحرک بالاتر یکروز ببرند. انتخاب با شماست. پس باید بدانید که چه روشی به بازگشت کارمایه تان دستیار می درنگ. سپس در روزهای تعطیل از همان اسلوب ها بهره ببرید و شاداب شوید. بوسیله نعوظ کلی، فعالیت هایی که حافظه را از هوا امر دور می کنند با آرامش همراه هستند.

فرقی نمی درنگ که از یک ارسی بازدید می کنید یا داخل یک کلاس آشپزی، ملوانی و… همکاری می کنید. در هر حال، درگیرکردن حافظه با چیزی به جز آنچه سر فرمان موافقت می افتد، به کاهش استرس ها دستیار می کند. ۵. زیاد برای تعطیلات پروگرام ریزی نکنید

چنانچه فقط چند روز برای سپری کردن تعطیلات در اصالت داشته باشید، احتمالا مانوس دارید که با یک برنامه ریزی باریک بین از کامل ثانیه های آن لذت ببرید. اما واقعیت این است که دستور کار ریزی دقیق درون این مورد، آن قدرها اندوه خوب زدودن. گاهی اوقات بوسیله ویژه درون عروج و تعطیلات، باید خود را بوسیله مشت دقیقه ها بسپارید و کمی بی دستور کار و رها، اوقات تان را سپری کنید.

در سال ۲۰۱۸، مقاله ای در نامه ٔ «دیدگاه ساری در روان شناسی» (Current Opinion in Psychology) غم منتشر شد که بر لذت بی برنامگی در تعطیلات تأکید می کرد. در این مقاله عنوان می شد که برنامه ریزی ممکن است زندگی داخل زمان حال را مخدوش کند و لذت آن را از بین ببرد.

برنامه ریزی کنجکاو برای گذراندن اوقات سفر و تعطیلات می تواند انگیزه خستگی و ناامیدی شود. مثلا اگر از قبل تحقیق کنید که بهترین کاباره ولایت چیست، اما با روبیدن به آن، دید دیگری داشته باشید، به شدت نومید می شوید و ذوق تان کور می شود. قبول دارید؟

بهتر است درون تعطیلات و سفر منعطف باشید. خود را به مسئله ساری عمر بسپارید و از دوراندیشی، کمی دور شوید. اگر آزاد و مختار باشید، امکان کسب تجربه های تازه و ماجراجویی های بیشتری خواهید داشت و در حروف به چیزهای شگفت انگیزی برخواهید خورد که گاهی تو برنامه های کنجکاو و حساب شده جایی ندارند. ۶. برای بازگشت به شیوه کار هم پروگرام ریزی کنید

بیشتر افراد بخاطر گذراندن تعطیلات خود دستور کار هایی دارند؛ ولی کم کسانی به خیال بازگشت به سر فرمان هم هستند. اگر ندانید که چطور باید از تنگ کردن تکمیل تعطیلات رهایی پیدا کنید و بوسیله درستی، فرمان خود را از عادت بگیرید، استرس زیادی به شما وارد خواهد شد و شاید تمام کارمایه ای که در طول تعطیلات به مشت آورده اید، از دست بدهید.

پس بهتر است پس از تعطیلات و پیش از شروع کار، زمانی را به سروسامان اعطا کردن به وضعیت طرز کار تان اختصاص بدهید. مثلا پس از بازگشت از سفر، به ایمیل ها و پیام هایتان استفهام کنید خواه برای اموری که صبر است از سر گرفته شود، کاملا برنامه ریزی کنید تا با دلهره به سر کار بازنگردید. در امتداد بخوانید: افراد چیره تعطیلات خویشتن را چگونه می گذرانند؟