۱۲ سهو تو شروع روز موثر که یکروز وری یومیه شما را کاهش می دهند

دقایق ابتداییِ روزِ مفید در روزی وری شما تو کشش روز نقشی حیاتی دارند. گاه با تأخیر به محل کار می رسید خواه داخل انبوه ایمیل های دریافتی غوطه می شوید. به همین راحتی از فضای مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش دور می شوید و حفظ تمرکز در ادامۀ روز برایتان زیاد دشوار می شود. با کمی جستار به ۱۲ تلهٔ رایج درون آغاز روز کاری رسیدیم: تله هایی که می توانند در ۱۰ دقیقهٔ ابتداییِ روز کاری، شما را بوسیله دام بیندازند! با خواندن این مقاله یاد می گیرید چگونه در این تله ها برده نشوید و خود را برای توفیق آماده کنید.

حتما بخوانید:خانم ها بخوانند: افزودن بهره وری مفید به کمک چرخه قاعدگی ۸ کاری که افراد قاهر قبل از ۸ صبح انجام می دهند۶ عادت صبحگاهی که بهره وری شما را در طول روز افزایش می دهد ۱. با تأخیر ضابطه حکم حاضر می شوید

شما می توانید روز کار کننده خود را حتی پیش از آغاز شدنش نابود کنید! پژوهشی که درون نشریۀ «Huffington Post» منتشر شده است نشان می دهد: رؤسا تخیل می کنند کارمندانی که با تأخیر قاعده کار حاضر می شوند، ضمیر کاری کمتری دارند.

این کارمندان حتی اگر دیر تر از محل کار خارج شوند، در رده بندیِ بهره وریِ پایین تری قرار می گیرند. این رویکرد عادلانه ای نیست ولی واقعیت دارد. بنابراین مجاهدت کنید هرچه زود تر به محل امر برسید. ۲. فراموش می کنید بوسیله همکاران تان سلام کنید

شما می توانید با چند دقیقه احوالپرسی با همکاران ، فضای بانشاطی بخاطر خود و اطرافیان تان فراهم کنید. لین تیلور فنی محیط فرمان و نویسندهٔ کتاب «فرمانده ستمگرِ انبازی را رام کنید: چگونه رفتار نوزاد گانۀ رئیس را مدیریت کنیم و درون شغل خود موفق باشیم» است. به عقیدهٔ او، چنانچه شما رهبر یک قسمت قسمت کردن باشید و بوسیله اعضای آن قسمت قسمت کردن سلام نکنید، تسلط اجتماعی ضعیف تان، شایستگی فنی شما را تباه خواهد کرد.

حتی چنانچه مدیر هم نباشید، این مهارت های مدنی اهمیت دارند. اگر در ابتدای روز با سکوت، پشت میز خود بخزید، نزدیک شدن بوسیله شما برای همکاران تان ابدار خواهد وجود. ۳. بامداد بی نهایت زود چای می نوشید

برخی از مردم صبح ها بوسیله محض واقف شدن چای می نوشند. حتی اگر این فرمان را نمی کنید، احتمالا بوسیله محض رسیدن بوسیله محل کار، برای خودتان چای می ریزید. پژوهش ها مشعر از آن است که نیکوترین ساعت برای اسقاء کردن چای، ۱۰ صبح است، چون رسوخ هورمون استرس (کورتیزول) معمولا دوره ۸ تا ۹ بامداد به اوج می رسد. این هورمون کارمایه بدن را تنظیم می بطی ء. چنانچه در این ساعات چای بنوشید، بدن تان کورتیزول کمتری رسوخ می کند و به کافئین وابسته می شود.

سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) بعد از ۹:۳۰ صبح رو به غروب می رود و انرژی شما کاهش می یابد. بنابراین برای افزودن انرژی، امکان پذیر است واقعا به نوشیدن چای و محکمی کافئین درون بدن حاجت داشته باشید. ۴. روزتان را با جواب اعطا کردن بوسیله مورد مورد ایمیل ها مقدمه می کنید

وقتی پشت میز می نشینید، اغوا می شوید درون باتلاق پیام های دریافتی در طول شب شیرجه بزنید. میشائیل کر، سخنران تجارت بین المللی و نویسندۀ کتاب «نمی توانید شدید باشید! افزایش کردن شوخ طبعی بوسیله کار» است. به عقیدهٔ او، ۱۰ دقیقهٔ اولیه روز را باید برای بررسی و اولویت بندی سریع ایمیل ها صرف کرد. به این ترتیب، می توانید شروع به ایمیل های ضروری بپردازید و برای پاسخ دادن بوسیله بقیهٔ پیام ها دستور کار ریزی کنید.

میشائیل کر می گوید: «سیلی کردن ایمیل ها امکان پذیر است تو راستای اجرا وظایف تان باشد، اما کار بزرگ اینجاست که شما ترجیح کار ها را درنظر نمی گیرید. داخل حقیقت، بوسیله سایرین اجازه می دهید آنها برنامه کاری تان را تنظیم کنند.» ۵. ابتدا به میسر ترین کار ها می پردازید

پژوهش ها نشان می دهد انرژی و غلبه ارادهٔ شما با عبور زمان درون روز انتزاع می جوی. بوسیله همین دلیل، متجاوز ضروری است که کار های مهم را هرچه زننده تر اجرا دهید. برخی، بنابر نقل قول مشهوری از مارک تواین، این راهبرد را «قورباغه ات را قورت بده» نامیده اند. به گفتۀ او: مطلع صبح یک قورباغهٔ زنده قورت بده. محال است درون ادامهٔ روز اتفاق زشت تری پیش بیاید. – مارک تواین پول اعانه گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter ۶. فراموش می کنید پیش از شروع کار، برنامهٔ کاریِ خویشتن را ارزیابی بزنید

به عقیدۀ لین تیلور، پیش از ابتدا تمرکز پهلو کار، باید بدانید چگونه بهره خواهید داشت؛ این یعنی تقدم های روز و فعالیت های کلیدی را یادداشت و تقویم کار کننده خود را نرم کردن کنید.

شما باید رویداد های برنامه ریزی شدهٔ خود را بررسی کنید و برای هرگونه تماس تلفنی یا جلسه ای آماده باشید. در غیر این صورت، وقتی ۱۰ دقیقه پیش از ابتدا مجمع ای آن را به شما یادآوری می کنند، غافل گیر خواهید شد؛ درست وقتی که درون حال نوشتن طرح یک پروژه هستید! ۷. چندین کار را هم زمان انجام می دهید

صبح ها کارمایه بالایی دارید؛ آن قدر که حس می کنید یک میلیون فقره متنوع را هم زمان می توانید عمل دهید! باوجود این، تحقیقات نشان می دهد ایفا هم زمانِ چند کار، به عملکرد شما در ارتکاب کارهای رادیکال نمدار فاجعه می زند. بهتر است در یک زمان، روی یک کار تمرکز کنید.

چنانچه روز کاریِ خویشتن را با غلت زدن در متراکم فقره ها ابتدا کنید، در ادامهٔ روز از عمل کار ها عقب می افتید. بوسیله جای این کار، داخل ۱۰ دقیقهٔ ابتدای روز فقط پهلو یک فرمان متمرکز شوید تا فضای مساعدی بخاطر ادامۀ روز فراهم کنید. حتما بخوانید: چطور کارهای متداخل و همزمان مان را مدیریت کنیم؟ ۸. با افکار سلبی دست وپنجه نرم می کنید

شاید بی قراری سفرِ سمجی تو مسیر رفتن به محل حکم عصبی تان کرده باشد؛ شاید هم شبِ قبل با یکی از دوستان خود دعوا کرده باشید. نباید دستور دهید این اتفاقات داخل ایفا وظایف روزمره تان خللی ایجاد کند. داخل این وضعیت، پیشنهاد لین تیلور این است که افکار تان را تقسیم بندی کنید. تو آغاز روز، افکار منفی را داخل مجری ای جداگانه راحتی دهید. هر زمان لازم شد می توانید این افکار را از جعبه درآورید. ۹. جلسات کاری را صبح زود برگزار می کنید

جلسات صبح می تواند توانایی ذهنیِ شما را هدر دهد. لارا وندرکام، نویسندهٔ کتاب «چیره ترین افراد قبل از صبحانه چکار می کنند»، توصیهٔ منت دارد. او می گوید: «صبح زود را باید به حکم هایی خاص دهید که به توجه و تمرکز شایان توجهی احتیاج دارند متشابه نوشتن».

اگر مُجازید که دربارۀ زمان برگزاری جلسات با رؤسا و همکاران رویت دهید، حتما زمان های کم انرژی وجود داشتن مثل بعدازظهر را پیشنهاد دهید؛ جز اینکه حضرت در میتینگ به انرژیِ ذهنی بسیاری نیاز داشته باشد. ۱۰. بخاطر حکم هایی که می خواهید انجام دهید، پروگرام های بلند پروازانه دارید

شاید پندار کنید فاتحه کار با اهداف مبصر بوسیله شما علت می دهد. باوجود این، یافته های علمی مدال می دهد شما با این نگاه احتمالا فقره ها را بوسیله تعویق خواهید انداخت. به عقیدۀ سحر یوسف، عصب شناسِ شناختی، ریشهٔ به تعویق انداختن کار ها ترس است. هنگامی که با کار جلال رو به رو می شوید، می ترسید و به توانایی خود برای انجام آن وسواس می کنید.

برای اینکه فقره های امروز را به فردا موکول نکنید، هر کار را بوسیله اجزای کوچک تری انشعاب کنید. همیشه بر مفید تمرکز کنید که می توانید در بازهٔ زمانیِ تعیین شده انجامش دهید. ۱۱. زمانی را برای مدیتیشن درنظر نمی گیرید

مارک مک لاگلین، جراح مغزواعصاب، در نشریۀ «Business Insider» می نویسد: «مدیتیشن نیکوترین گونه جلوگیری از فرسودگی شغلی، افزایش سلامت روان، افزایش خلاقیت و بهبود رویا است.» بوسیله همین دلیل، او مدیتیشن های آگاهانه را تو برنامهٔ کاریِ صبح خود قرار داده است. مک لاگلین معتقد است رمز موفقیتش همین است.

پیشنهاد او این است که در آغاز روز حداقل ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید؛ خواهید دید چقدر کیفیت زندگی شما بهتر می شود. ۱۲. تلالو کافی دریافت نمی کنید

پژوهشی که نشریهٔ «Clinical Sleep Medicine» در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد، نشان می دهد: آفتاب گرفتن تو آغاز روز کاری می تواند مصونیت و حال و هوای کارمندان را بهبود دهد. راحتی دریافت در معرض نور ملایمِ طبیعی و مصنوعی در صبح، افسردگی، آشفتگی و اختلالات خواب را گشایش می دهد.

با به خشکی امدن زدن پرده ها درون صبح می توانید تو طاس روز سرحال بمانید. چنانچه میزتان نزدیک پنجره نیست، «لامپا ضدافسردگی» تهیه کنید. در امتداد بخوانید: ۱۸ سرگرمی دوست داشتنی که روزی وری را بالا می برند

مقالات صوتی

مجموعه صوتی رازهای توفیق موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و فتنه مداوم آنها نیست

مشاهده محصول