چطور میز کار مرتبی داشته باشیم؟

می گویند یک میز نیکو اولین دامنه برای داشتن یک ذهن ساکت است. اگر شما غصه برای انجام کارهایتان تو محل امر دچار بغرنج شده اید، نگاهی به اطراف تان بیندازید. آیا فضای کارتان بوسیله هم ریخته است؟

طبق تحقیقی که در مجلهٔ «Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه پیاده شدن ابداع ظاهری نامطبوع، می تواند داخل تمرکز و پردازش اطلاعات شما نیز اختلال ایجاد کند. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، با قاعده کردن میز، مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش میسر و مهم تر از آن باارزش به حساب می آید. با این ۲۰ روش ساده فاتحه کنید تا میزی منظم داشته باشید و فراوان زود از فضای باز، ذهن آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم در زندگی و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای لذت های کوتاه مدت نکنیم؟

درهم ریختگی با تمرکز شما در تعارض است و باعثاسترس، اضطراب و احساس لواط می شود. به عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. اما گاهی که به چنین به غصه ریختگی نگاه می کنید، مرتب کردن آن نیز غیرممکن بوسیله دیدن می رسد. خوشبختانه، برضد چیزی که درون نگاه مقدمه به چشم می آید، مرتب کردن و حفظ کردن نظم میز، فقره بردباری فرسایی حلق. ۱. یک فضای شخصی بسازید

احتمالا هرروز با خود چیزهایی به محل کار می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای شلوغ کردن میزتان با کیف دستی، لذت پول، موبایل یا کلیدهایتان، محل خاصی را بخاطر این ادوات ضروری (که معمولا تنها باعث بی نظمی هستند) در نظر بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را خارج از دید فراغت دهید تا حواس تان هنگام فرمان کمتر پرت شود. ۲. کامپیوترتان را هم مرتب کنید

شاید میز کارتان کاملا تسکین و مرتب باشد و هر مینیمالیست (افرادی که بوسیله ساده گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، ولی صفحه کامپیوترتان پر از فایل ها و اسناد قسمت قسمت کردن بندی نشده و تو درون تو باشد. پس باید حواس تان بوسیله این بخش بی آرامی باشد. بوسیله هم ریختگی های دیجیتالی همچنین نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را بعید می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی استفاده را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا ورقه نمایش تان ساده و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید

احتمالا نیازی بوسیله گفتن نباشد، اما اگر می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی ادا دهید. سراغ مورد تک ابزار روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا بوسیله این وسیله حاجت دارید یا خیر. وسایل موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی خارج بر رستورانی که به لطافت تعطیل شده اصلا جزو ادوات ضروری نخواهد بود. این فرمان را به گونه احسن انجام دهید و به زودی تماشاچی تغییرات مثبت و احسان روی میز کارتان خواهید حیات. ۴. میزتان را روزانه تمیز کنید

در آخر روز و پیش از صرفنظر نگرش کار، زمانی را به تمیز کردن میزتان اختصاص دهید. با انجام این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و بامداد روز بعد با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را به شانس انجام دهید

شاید خیال کنید که در ایفا چند کار همزمان (multitasking) کاردان هستید، اما جوهر حکم این است که فرضیهٔ ارتکاب چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. بوسیله جای مجاهدت کردن و انقراض خوردن، تمرکزتان را روی یک فقره بگذارید. برای کم کردن هرچه بیشتر بی نظمی، دستور دهید تنها همان کار کننده که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را به خودش اختصاص دهد و هر چیز دیگری را کنار بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را بهم خورده کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را بوسیله نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تغییر کنید. فایل ها را به صورت PDF ذخیره کنید. حالا فراوان اسایش می توانید هر مدرکی را که احتیاج دارید، به قرار مشخص کنید. حتی مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، ولی به پشت فضای پرونده در محل کارتان بخاطر آنها باشید؛ چرا که احتمالا بوسیله ندرت بوسیله آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray استفاده کنید

به جای راحتی دادن کوهی از کاغذها در پیرامون میز، از سیستم Two-Tray (دو سینی یا دو صندوق) برای ترتیب دهی به کاغذهایتان استفاده کنید. یک سینی را مخصوص کاغذهای جدید که هنوز باید روی آنها فقره کنید در نظر بگیرید. سینی دیگر را بخاطر کاغذهایی که وارسی شده اند و باید قسمت قسمت کردن بندی یا به جای دیگری منتقل شوند، در نظر بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر ادا دهید

یک شیوه بخاطر جلوگیری از بوسیله تعویق انداختن کارها این است که اگر طرز کار اندک از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، موقت آن را ارتکاب دهید. بوسیله همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توانید آن را به خاتمه رسانید، موقت آن را انجام دهید. پروژه تان را هر چه زودتر به عاقبت برسانید تا حزن از نظر فیزیکی و اندوه روانی، وعده آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر وظیفه تان را عمل دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز فرمان خلوت تری خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید

جدیت کنید بیشتر از تخمین دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان قاعده کنید، کمتر به استفاده از کاغذ مطلب های چسب دار نیاز خواهید داشت و در نتیجه میز کار خلوت تری در انتظارتان خواهد بود. ۱۰. یک پیش نویس پیغام تدارک کنید

در واقعیت، شاید همه چیز را نتوان به تلفن همراه نقل مکان کرد. بنابراین بهتر است یک پیش نویس یادداشت تهیه کنید و فداکار یادآوری ها و شماره ها را در آن یادداشت کنید. شاید افزایش کردن یک وسیلهٔ جدید به میز کارتان به خشکی امدن خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، اما این دفترچه می تواند همهٔ ایده ها و داده ها بنیادی را بوسیله رخساره یکپارچه در آورد تا از ایجاد بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. دسته بندی پهلو ماخذ وقار

بهترین قاعده برای دسته بندی، مد دید قرار دادن اهمیت اسباب است. وقتی می خواهید وسایل روی میزتان را گروه بندی کنید، از خودتان بپرسید که به هر دستگاه چقدر نیاز خواهید داشت. اگر آن وسیله کاربرد زیادی ندارد، آن را جایی دورتر از وسایل ضروری تان فراغت دهید. ۱۲. یک سطل زباله تهیه کنید

در نزدیکی خواه مادون میزتان یک سطل زباله قرار دهید. این سطل قرار است دوست خوب جدیدتان باشد. موقت پس از اینکه چیزی روی میزتان استراحت گرفت که به آن نیازی نداشتید، آن را در سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر بوسیله این کار شیوه خواهید کرد و تقریبا همیشه این کار را عمل خواهید داد. بخاطر نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ مخصوص بازیافت کوچک همچنین تهیه کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را داخل آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به انعام مصرف کنید تا میز کار نیکو و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید عظمت دادن به سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی تنها به وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر یا قفا میز قرار می گیرند نیز می توانند بی نظمی خلق کنند. چنانچه گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. برای کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. وسایل الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی حلق که مودم اینترنت را روی میزتان قرار دهید و چشمک زدن چراغ هایش را تماشا کنید. وسایل این چنینی را ذیل میز یا در یک کشو استراحت دهید تا میز امر دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که کاربرد نمی کنید، دور بیندازید

هر چیزی شبیه مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند خیلی میسر روی هم تلنبار شوند. لزومی ندارد خودکاری را که بیش از یک سال از خشک شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. سعی کنید بیش از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این کار نه تنها موجب کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت به قرض دادن وسایل تان به همکارتان که هیچ لمحه افزار قرض گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی رفتار نخواهید کرد. ۱۶. یک ایستگاه شارژ بسازید

داخل یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید حیات یکی از کشوهای میزتان را بوسیله محلی برای قرار دادن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که روزانه با خود محموله می کنید، تبدیل کنید. ولی چنانچه این کار امکان پذیر نیست، یک ایستگاه شارژ ظهر مانیتورتان درست کنید و این وسایل را خارج از دید (و بیرون از حافظه تان) قرار دهید. ۱۷. میزتان را پاره بندی کنید

بوسیله احتمال زیاد، بیشتر زمان در نگرش کارتان را در حال مصرف از کامپیوتر هستید، اما بهتر است جایی روی میزتان برای کارهای غیرکامپیوتری نیز در نظر بگیرید. مثلا می توانید به جای شلوغ کردن هوا پرگیر کامپیوترتان و خلق بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و بخاطر مثال در یک بسرنوشت شوم دچار کردن کتاب بخوانید، به وارسی پروژه هایتان بپردازید و خواه فهرست کارهای روزانه خود را مرور کنید. ۱۸. کاغذها را روزمره قسمت قسمت کردن بندی کنید

در پایان روز، کامل کاغذهایتان را خیلی سریع نرم کردن کنید. پیش از خارج شدن از محل کار، کاغذهایتان را مطالعه کنید و هر کدام که نیاز به اسکن، دسته بندی یا دور انداختن دارند، کار لازم را اجرا دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که داخل ابتدا زیاد سخت به نظر می رسد، اما به مرور زمان، در کمینه از ۵ دقیقه قادر خواهید حیات این کار را انجام دهید و قاعده جدید برای حفظ نظم میزتان را تو خویشتن بوسیله وجود آورید. ۱۹. ابزار اداری را دور نگه دارید

چنانچه از ست رومیزی برای مراقبت وسایل اداری استعمال می کنید، وقوف بدی برایتان داریم؛ حتی در چنین حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر ممکن است، در یکی از کشوهای میز جایی برای صبر دادن ابزار اداری، به خصوص آن هایی که کمتر استعمال می شوند، در رویت بگیرید. نظم دهنده های کشو گونه بسیار مناسبی برای مرتب کردن و نمایان کردن آسان تر وسایل هستند. ۲۰. هفته ای یک جنین یک تمیزکاری اساسی ادا دهید

هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. ادوات اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه مکان شده اند خواه فایل های داخل کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه در طول هفته این کار را بیشتر انجام دهید، زمان کمتری صرف آن خواهید کرد.

نظر شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با عمل این کارها می توان میز کار مرتبی داشت؟ بشاش می شویم رویه هایی را که بخاطر حفظ تزیین میز کارتان بوسیله کار می برید، با ما در میان بگذارید.

کاربردی ترین لوازم نظم دهنده منزل را بشناسید. تو دنباله بخوانید: شاد بودن در محیط حکم با ۳۳ نکته علت حصه

مقالات صوتی

مجموعه صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی جز پاس یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

مشاهده محصول

مقالات صوتی

کتاب الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده دشت