طریق ۱۵ دقیقه و تأثیر خرق عادت آسای آن در دستیابی به اهداف

عمر بوسیله خودی خود قوانین و مقرراتی دارد که دیر خواه زود به آن ها شیوه می کنیم. به خودمان که می آییم، می بینیم سال هاست بوسیله آن ها پایبند بوده ایم و اجرایی کردن شان شده جزو لاینفک زندگی یومیه مان. در این میان قوانین دیگری نیز هستند که بوسیله اشتباه برحسب الگوبرداری نادرست یا قاعده های بی محور و بی مناسبت درون عمر مان جاری شده اند. چه بسا اهدافی در عمر داریم که تا در شیوه های روزانه مان جایی برایشان باز نکنیم، مشت یافتن بوسیله آن ها ساده نخواهد شد. در این میان، سر ۱۵ دقیقه، یکی از بهینه رویه های ممکن برای تبدیل و سازش قاعده های نادرست است. اگر به مباحث توسعه انفراد علاقه مند هستید یا می خواهید با طریق ۱۵ دقیقه بیشتر آشنا شوید، این مطلب را با دقت بخوانید و توصیه های آن را در عمر روزانهٔ خویشتن بوسیله کار ببندید.

حتما بخوانید:۱۲ ضابطه زندگی که برای پیوستن به موفقیت باید بدانیدقانون ۲۰/۸۰ برای بهبود بهره وری و مدیریت زمانقانون مورفی چیست و چطور می توان با آن مقابله کرد؟

ساموئل اسمایلز، شاعر، رسا شناس و نویسندهٔ کتاب «اعتمادبه وقت» که یکی از مهم ترین تاریخچه های روانشناسی است، عادت ۱۵ دقیقه را یکی از بهترین روش های ممکن برای جایگزین کردن ضابطه های پسندیده به جای عادت های نادرست و رادیکال تر از همه، راهی برای رسیدن بوسیله اهداف موردنظر می داند. اسمایلز باور دارد که اتکا بوسیله این قانون، می تواند تغییرات کوچک و در درازمدت، تغییرات بزرگی ایجاد درنگ و سرانجام به اصلاح فرد و نیز جامعه بینجامد. اولویت هایتان را بشناسید

درون نخستین گام برای پیاده سازی قانون ۱۵ دقیقه باید تقدم هایتان را بشناسید. اولویت ها همان پروگرام ها و کارهایی هستند که راحتی است شما را به هدفی که دارید برسانند. بخاطر این کار به یک دفترچهٔ یادداشت احتیاج دارید که اهداف گوناگون را روی آن بنویسید و عمده ترین آن ها را به عنوان همان اولویت در نظر بگیرید. زمان حال باید روزی ۱۵ دقیقه برای این اولویت ها نفس بگذارید و درون چرک نویس یادداشت کنید. هر روز باید طبق برنامه پیش بروید عاری آنکه حتی یک روز در آن ایست بیندازید.

به ممارست زمان، وقتی به دفترچهٔ پیغام خود نگاه می کنید، می بینید که روزهاست یک کار تکراری را درون زمان مشخصی ایفا داده اید و اینک عمل آن کار برایتان روال شده است. اگر به ضرب و زورِ دفترچهٔ یادداشتِ یومیه هم نباشد، به رخ اختیاری (از روی عادت) برای انجام کارتان ۱۵ دقیقه زمان می گذارید. ۱۵ دقیقه، زمان زیادی نیست! گاهی تا اینکه گذر زمان درون ۱۵ دقیقه احساس نمی شود. اما این مدت زمان کوتاه می تواند برای شما همان زمان زرین باشد و شما را به هدف تان برساند. کافی است روزهای ابتدا روی اجرای عادت ۱۵ دقیقه اصرار کنید تا پس از مدتی، تأثیر آن را روی زندگی فردی، اجتماعی، کار، درس و… ببینید. مثال هایی برای قانون ۱۵ دقیقه

بخاطر اینکه سر ۱۵ دقیقه را بهتر درک کنید و باور داشته باشید که تکرار کارهای کوچک می تواند کمی از شخصیت شما را بسازد، چند مثال سهل می زنیم: قانون ۱۵ دقیقه و تناسب اندام

این روزها همه به دنبال کشف اسلوب هایی برایکاهش کمیت یا حفظ تناسب هیکل هستند. بوسیله همین دلیل، به انواعرژیم های غذایی و کلاس های ورزشی رومی آورند. این در حالی است که پیاده روی برای دلگشا فرم نگه داشتن بدن و سوزاندن چربی های مازاد بیشترین تأثیر را دارد. نتایج پژوهش های پزشکان حوزهٔ سلامت و تغذیه نشان می دهد که چنانچه فرد یومیه ۱۵ دقیقه به صورت مستمر پیاده روی کند، شاهد تأثیر مثبت آن پیاده شدن سلامتی، شادابی و استقامت روحیه اش خواهد حیات. البته پیاده روی باید هر روز با ریتمی نسبتا زننده اجرا شود تا فرد عصاره نرم و با تغییر جست قلب، فرایند چربی سوزی فاتحه شود. تأثیر این پیاده روی داخل طول هفته از ۲ وهله حضور در مجلس ورزشی بیشتر است. شیوه ۱۵ دقیقه و درس زبان

روزی ۱۵ دقیقه را بوسیله فراگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که دل تان می خواهد ویژه دهید. تو این زمان کوتاه می توانید چند اسم خاص حفظ کنید؛ یک شیوه گرامری را مانور کنید یا یک کلمه را تکرار کنید. تأثیر این ۱۵ دقیقه ها درون یک هفته (بدون آنکه هزینه ای پرداخته باشید) از یک مجمع آستان تو کلاس آموزشی بهتر و ماندگارتر است. قانون ۱۵ دقیقه و ترک عادت های منفی

اگر یک عادت سلبی آزاردهنده دارید که می خواهید آن را ترک کنید، یکروز ۱۵ دقیقه به آن و نتایج ویرانگری که بر عمر خودتان یا دیگران داشته است، خیال کنید. روزهای سپس علاوه بر فکرکردن به آن قاعده منفی، تلاش کنید در این ۱۵ دقیقه فرمان مثبتی ارتکاب دهید. برای نمونه، اگر عادت به جویدن ناخن، سیگارکشیدن یا تحرک دادن پاها یا هر عادت نادرست دیگری دارید، یومیه ۱۵ دقیقه بوسیله این اندیشه کنید که با این کار چقدر به سلامتی خودتان و دیگران آسیب رسانده اید. بخاطر زین عادت، بی آرامی زمان که به آن پندار می کنید آدامس بجوید؛ تاریخ بخوانید؛ موسیقی سلیقه تان را بشنوید و… داخل این صورت، پس از چندین روز با قبول اثرات مخرب عادت های منفی، آن ها را با رضایت کامل زین خواهید کرد. شیوه ۱۵ دقیقه و محکمی عملکرد مغز

روزی ۱۵ دقیقه را به تحکیم و درگیرکردن سلول های خاکستری عدد خاص بدهید. برای این کار کافی است روزی ۱۵ دقیقه تاریخ بخوانید خواه یک محک ریاضی حل کنید. برای محاسبات روزانه از سامان حسابِ تلفن همراه تان استعمال نکنید. سعی کنید خاطره ای دور را با جزئیات کامل به یاد بیاورید و کارهایی از این قبیل که سلول های خاکستری مغز را دربند می کند. با این کارها، قدرت تدریس تان فراز می جوی و عدد عملکرد کندرو تری خواهد یافت. خواستار رسیدن شنبهٔ فرضی نمانید

مدرک اجرایی قانون ۱۵ دقیقه تو این است که هیچ دستاویز ای برای ایجاد تغییرات و چسبیدگی بوسیله اهداف پذیرفته محو. دیگر نمی توانید با گفتن جمله هایی متشابه اینکه «حین ندارم»، «پول کافی ندارم»، «فضای مناسب ندارم»، «تاب ندارم» یا اینکه «این برنامه با فلان کار تداخل دارد» و… از زیر بار وقت و انرژی گذاشتن بخاطر رسیدن بوسیله اهداف شانه خالی کنید.

کافی است روزهای اول همت کنید و دون هر شرایطی ۱۵ دقیقه برای هدفی که در سر دارید ثانیه بگذارید و در همان دفترچه یادداشت بنویسید. با خودتان صادق باشید و ببینید که هر روز چقدر بخاطر تماشای پروگرام های بی نفوذ وقت می گذارید؛ چقدر زمان صرف گشتن داخل فضای مجازی می کنید عاری آنکه فایده ای داشته باشد؛ پیش از اینکه واقعا حاجت به استراحت داشته باشید چقدر وقت صرف درازکشیدن در تختخواب کرده اید و زمان های بی احصائیه دیگری که بی علت از دست داده اید در حالی که می توانید تعداد زیادی از ۱۵ دقیقه ها بخاطر اجرای این روال بافایده به صرفه خودتان از دل یک روز عادی بیرون بکشید. اینک که با این قانون بی زیان و کم هزینه آشنا شدید، این گوی و این بی آرامی میدان. از همین فردا مشت بوسیله فرمان شوید و منتظر رسیدن شنبهٔ فرضی نمانید. در ادامه بخوانید: ۶ قانون طلایی موفقیت

مقالات صوتی

مجموعه صوتی رازهای موفقیت توفیق چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها محو

مشاهده میوه